Mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry
Mostní závěr D80
Výška vozovky v místě závěru 70 mm nebo 110 mm.
Jednoprofilový mostní závěr skládající se z krajových profilů a jediného těsnícího profilu, který nepřenáší pohyblivé zatížení.
Mostní závěr D80 K
Výška vozovky v místě závěru 70 mm nebo 110 mm.
Jednoprofilový vodotěsný mostní závěr určený především pro rekonstrukce mostních nosných konstrukcí s absencí příčníku, prefabrikovaných konstrukcí s nízkou tloušťkou desky, kolidující předpínací výztuž v místě kotevní kapsy apod., kde nelze provést kapsu. Kotvení se provádí v oblasti horní hrany konce nosné konstrukce a opěry pomocí vlepovaných dynamických kotev s následným podlitím mostního závěru.
Mostní závěr D80 Ž
Modifikace mostního závěru D80 je určena především pro použití v železničním stavitelství. Mostní závěr je překryt krycím pásem nebo nerezovým plechem, které zabraňují vniknutí pevných nečistot z ložné vrstvy apod.
Mostní závěr XW1
Výška vozovky v místě závěru 70 mm nebo 120 mm.
Vodotěsný jednoprofilový mostní závěr se sníženou hlučností skládající se z krajových profilů a jediného těsnícího profilu, který nepřenáší pohyblivé zatížení.
Snížení hlučnosti je dosaženo sinusovým tvarem mostního závěru.
Mostní závěr XW1 K
Výška vozovky v místě závěru 70 mm nebo 120 mm.
Jednoprofilový vodotěsný mostní závěr se sníženou hlučností určený především pro rekonstrukce nosných konstrukcí bez příčníku, prefabrikovaných konstrukcí s nízkou tloušťkou desky, kolidující předpínací výztuž v místě kotevní kapsy apod., kde nelze provést kapsu. Kotvení se provádí v oblasti horní hrany konce nosné konstrukce a opěry/nosné konstrukce pomocí vlepených dynamických kotev s následným podlitím mostního závěru.
Hybridní provedení
Mostní závěry lze také vyrobit v hybridním provedení, kde horní pojížděná hrana profilu je provedena z nerezové oceli 1.4571. Toto řešení zabrání vzniku koroze z důvodu poškození protikorozní ochrany v exponovaných místech, a to:
- poškození povrchu mechanicky, tj. pojezdem vozidel, sněhových pluhů nebo i během stavby
- poškození boční hrany při provádění zálivek
- odreznutí „nosů“ v agresivním
prostředí (vlivem působení chemických látek) - snižuje nároky na údržbu pro budoucího správce