Mostní závěry lamelové
Lamelové závěry typu D
Výška vozovky v místě závěru 70 mm.
U roštového mostního závěru je každá středová lamela přivařena k jí přiřazené traverze. Tím vzniká samostatně pohybující se nosný rošt. Mezi traverzami roštu jsou řídicí pera, která zajišťují stejnoměrnou vzdálenost středových lamel mezi sebou v závislosti na celkové velikosti posunu.
Lamelové závěry XL
Výška vozovky v místě závěru 90 mm.
Mostní závěry se sníženou hlučností MAURER SE typ XL vznikly na základě dalšího vývoje lamelových mostních závěrů s kosočtverečnými prvky snižujícími hluk. Zvýšením maximální délky posunu jedné spáry na 100 mm a snížením počtu vnitřních lamel spolu se snížením hluku tvoří hospodárné investiční minimum při zachování všech osvědčených vlastností lamelových mostních závěrů.
Lamelové závěry XLS
Výška vozovky v místě závěru 90 mm.
Hlavní výhodou mostních závěrů MAURER SE typ XLS je že umožnují podélné a příčné posuny.
Lamelové závěry DS
Výška vozovky v místě závěru 70 mm.
Hlavní výhodou mostních závěrů MAURER SE typ DS je že umožnují podélné a příčné posuny.
Hybridní provedení
Mostní závěry lze také vyrobit v hybridním provedení, kde horní pojížděná hrana profilu je provedena z nerezové oceli 1.4571. Toto řešení zabrání vzniku koroze z důvodu poškození protikorozní ochrany v exponovaných místech, a to:
- poškození povrchu mechanicky, tj. pojezdem vozidel, sněhových pluhů nebo i během stavby
- poškození boční hrany při provádění zálivek
- odreznutí „nosů“ v agresivním
prostředí (vlivem působení chemických látek) - snižuje nároky na údržbu pro budoucího správce